Quinta-feira, September 16, 2021 - 17:35

SEE ENGLISH BELOW

O CITAR e a Escola das Artes estão a aceitar candidaturas a três Bolsas de Investigação para Doutoramento nas áreas da new media art, cinema, património e conservação e restauro, ao abrigo do Regulamento de Bolsas de Investigação da FCT (RBI) e do Estatuto do Bolseiro de Investigação (EBI).

O concurso está aberto entre 17 de setembro e as 18h00 (hora de Lisboa) de 1 de outubro de 2021.

As bolsas serão financiadas pela Fundação para a Ciência e Tecnologia (FCT) ao abrigo do Protocolo de Colaboração para Financiamento do Plano Plurianual de Bolsas de Investigação para Estudantes de Doutoramento, celebrado entre a FCT, a Universidade Católica Portuguesa e o CITAR.

Para mais informações consultar o edital.

Cursos nesta área

Position

Admission requirements

Application deadline

Reference

Research Scholarship

Hold a bachelor or a master’s degree in the scientific areas of artistic studies, fine arts, cinema, communication, conservation and restoration, heritage, cultural studies and social and human sciences or in areas considered to be related; Not holding a Doctor's degree; Reside in Portugal permanently and habitually; Not having benefited from a doctoral or doctoral scholarship in companies directly financed by FCT, regardless of its duration.

From September 17 and 6pm (Lisbon time) of October 1, 2021

CITAR/Ph.D Grant/FCT

Atualizado a 21-09-2021 (Substituição de um dos membros do Júri).

CITAR and the School of Arts are accepting applications for three PhD Research Grants in the areas of new media art, cinema, heritage and conservation and restoration, under the FCT Research Grants Regulation (RBI) and the Statute of the Research Fellow (EBI).

The tender is open between September 17 and 6:00 pm (Lisbon time) on October 1, 2020.

The scholarships will be financed by the Foundation for Science and Technology (FCT) under the Collaboration Protocol for Financing the Multiannual Plan for Research Scholarships for PhD Students, signed between FCT, Universidade Católica Portuguesa and CITAR.

Oportunidade: Três Bolsas de Investigação para Doutoramento

Este projeto é financiado por Fundos Nacionais através da FCT – Fundação para a Ciência e a Tecnologia no âmbito do projecto Ref.ª UID/00622/2020.