Special CITAR Lecture · From Michaël · Ink & Motion in Advance

19.05.2020 17:00

19.05.2020 17:00 Special CITAR Lecture · From Michaël · Ink & Motion in Advance Link: http:///pt/central-eventos/special-citar-lecture-michael-ink-motion-advance

The Red Turtle (2016), Michaël Dudok de Wit

Special CITAR Lecture · From Michaël · Ink & Motion in Advance
Com Michaël Dudok de Wit
19 MAI · 17H

Michaël Dudok de Wit é um conhecido animador, realizador e ilustrador holandês, já galardoado com um Oscar e um BAFTA Award. Foi também o primeiro realizador não japonês a dirigir uma produção nos prestigiados Estúdios Ghibli de Hayao Miyazaki e Isao Takahata.

Em "From Michaël" (2020), Michaël Dudok de Wit vai responder a algumas questões de estudantes da Escola das Artes em torno do seu processo criativo, estilo particular de animação, principais influências, bem como da sua visão quanto ao futuro da animação desenhada à mão. Outros temas serão ainda a espiritualidade e musicalidade dos seus filmes ou as mudanças introduzidas pela pandemia no trabalho dos animadores.

Os alunos presentes na conversa com o realizador serão Leonor Henriques, Bruno Mutti, Maria Giraldes, Daniel Claro e Inês Russell.

Esta conversa servirá ainda de lançamento para o Ink and Motion #1 · International Conference on Animation and Comics, onde Michaël Dudok de Wit vai estar presente enquanto keynote speaker.

A transmissão decorrerá em simultâneo aqui e no Facebook e YouTube da Escola das Artes.

---

Michaël Dudok de Wit is a well-known Dutch animator, director and illustrator. whose works have already been awarded with an Oscar and a BAFTA Award. He was also the first non-Japanese director to direct a production in the renowned Ghibli Studios of Hayao Miyazaki and Isao Takahata.

In "From Michaël" (2020), Michaël Dudok de Wit addresses questions from students of the School of Arts regarding subjects such as his creative process, his particular style of animation, his major influences and his thoughts on the future of hand-drawn animation. He also speaks about the spirituality and musicality of his films, and the changes brought about by the pandemic for animators.

Leonor Henriques, Bruno Mutti, Maria Giraldes, Daniel Claro and Inês Russell will be the students involved in this conversation.

This session will also serve as a launch for Ink and Motion # 1 · International Conference on Animation and Comics, where Michaël Dudok de Wit will be present as a keynote speaker.

The transmission will take place simultaneously here and on our Facebook and YouTube pages.